intel·ligència plàstica per
equips
intel·ligència interpersonal
per al dia del banc de coneixements o entrega de notes?
intel·ligència interpersonal
per al dia del banc de coneixements o entrega de notes?
OBJECTIU:
Un mural decoratiu. La seua bellesa estarà determinada per si s'aconsegueix fer un bon treball d'equip. No per la suma d'elements bonics de manera individual sinó per una bona coordinació i entesa.
Un mural decoratiu. La seua bellesa estarà determinada per si s'aconsegueix fer un bon treball d'equip. No per la suma d'elements bonics de manera individual sinó per una bona coordinació i entesa.
MATERIAL
- 30 pinzellots // 30 retoladors negres. // 15 paraules x 2. OPCIÓ B: tot am retoladors gruixuts
- Un paper de mural marró de 15 metres. Penjat a la part del darrere de secundària o a algun altre espai prop de l'ESO.
- Pintures de dits (que no necessiten aigua) // o aquarel·les per tal que s'assequen ràpidament. Amb pot d'obertura ampla.
- Pots de pintura. 10 pots de colors diferents.
- 2 Poals amb aigua per a netejar els pinzells.
- Cada alumne durà un davantal propi o una samarreta vella.
- 30 pinzellots // 30 retoladors negres. // 15 paraules x 2. OPCIÓ B: tot am retoladors gruixuts
- Un paper de mural marró de 15 metres. Penjat a la part del darrere de secundària o a algun altre espai prop de l'ESO.
- Pintures de dits (que no necessiten aigua) // o aquarel·les per tal que s'assequen ràpidament. Amb pot d'obertura ampla.
- Pots de pintura. 10 pots de colors diferents.
- 2 Poals amb aigua per a netejar els pinzells.
- Cada alumne durà un davantal propi o una samarreta vella.
CONDICIONS
Els colors no s'han de barrejar en els pots. La pintura sobrant ha de quedar intacta
Només hi pot haver pintura dins dels pots i als papers.
Cada grup pinta només al seu paper. Cada alumne pinta només el seu tros de paper.
El paper ha d'acabar sencer.
El paper quedarà penjat al menjador de l'escola, darrere el piano, durant 1 mes, mínim o la classe de 6é. Després servirà per a decorar la classe.
TEMA DEL MURAL
L'escolliran els alumnes de sisé de primària entre els següents: Fons marí, selva, prat, muntanya, tradicions valencianes, música, desert, les falles (inspirat en la Fallera Calavera)
El curs que haja escollit el tema decidirà quin és el mural més bonic.
Característiques del mural: és una sanefa amb 15 elements que es repeteixen quinze vegades, una per cadascun dels alumnes que participa en el mural.
Exemple: flors, ocells, núvols, cases, sols.... al llarg de tot el paper. Cada element està pintat amb un sol color.
Els colors no s'han de barrejar en els pots. La pintura sobrant ha de quedar intacta
Només hi pot haver pintura dins dels pots i als papers.
Cada grup pinta només al seu paper. Cada alumne pinta només el seu tros de paper.
El paper ha d'acabar sencer.
El paper quedarà penjat al menjador de l'escola, darrere el piano, durant 1 mes, mínim o la classe de 6é. Després servirà per a decorar la classe.
TEMA DEL MURAL
L'escolliran els alumnes de sisé de primària entre els següents: Fons marí, selva, prat, muntanya, tradicions valencianes, música, desert, les falles (inspirat en la Fallera Calavera)
El curs que haja escollit el tema decidirà quin és el mural més bonic.
Característiques del mural: és una sanefa amb 15 elements que es repeteixen quinze vegades, una per cadascun dels alumnes que participa en el mural.
Exemple: flors, ocells, núvols, cases, sols.... al llarg de tot el paper. Cada element està pintat amb un sol color.
DINÀMICA
- Cada grup elegeix un missatger-inicial. Aquest serà el responsable d'elegir els colors del mural.
- DIRECTOR: Una endevinalla sobre els colors. El primer que l'endevine (dels missatgers-inicials) elegeix el primer color. Després cada equip (a través del seu missatger-inicial) va elegint un color diferent, o igual, fins arribar a tenir 5 pots de pintura.
Hi ha quinze papers (x2) amb paraules diferents que seran els motius que han d'anar pintant al mural.
- Abans de començar la dinàmica cada grup elegirà5 colors diferents per a fer el mural. Amb els 5 pots de pintura hauran de pintar tot el mural.
- Per torns, un alumne de cada equip acudeix on està el DIRECTOR (una de les tutores).
- El "director" agafa a l'atzar un paper on hi ha escrita una paraula. Per a cada representant una diferent (poden coincidir o no perquè al final els dos equips hauran de pintar els 15 elements diferents) Allò que diga la paraula és el que hauran de pintar tots els membres del grup, De manera que el mural quedarà com una sanefa gegant.
- Per a cada paraula:
- un alumne-missatger acudeix al director. Llegeix la paraula i la torna al director. Acudeix al lloc on està el seu grup. Explica al grup què han de pintar i en fa una mostra. Tots hauran de pintar l'element segons haja decidit el missatger. Tenen 3 minuts per afer-ho.
- un altre alumne-missatger fa el mateix i així fins als 15 elements diferents. Tots han de fer de missatgers, han de decidir com fer un dels elements i ho han d'explicar al grup. El grup ha de respectar la seua decisió i fer allò que se'ls ha manat.
- un cop acabat el mural tindran 15 minuts per a fer retocs amb retolador negre per a perfilar les figures o posar detalls que milloren el conjunt.
PREMI: El grup guanyador rep una bossa de llepolies (AMB UN NOMBRE MÚLTIPLE DE 60).
Ha de decidir si les comparteixen amb l'altre grup. S'han de posar d'acord en com fan el repartiment: qui, ordre...
SI ES FA EN DOS DIES
DIA 1: Cada grup es prepara els materials i llegeixen la dinàmica de l'activitat per a començar-la al dia següent de manera més ràpida.
1- Nomenen un delegat de grup
2- El delegat llegeix la dinàmica de l'activitat
3- L'equip decideix
a- Què faran amb el premi si guanyen.
b- Tant si decideixen compartir-lo amb l'altre grup com si no: qui, com i on farà el repartiment
4- EL delegat informa la tutora de l'acord pres i de com han anat els preparatius
DIA 2: Es fa la dinàmica
- Cada grup elegeix un missatger-inicial. Aquest serà el responsable d'elegir els colors del mural.
- DIRECTOR: Una endevinalla sobre els colors. El primer que l'endevine (dels missatgers-inicials) elegeix el primer color. Després cada equip (a través del seu missatger-inicial) va elegint un color diferent, o igual, fins arribar a tenir 5 pots de pintura.
Hi ha quinze papers (x2) amb paraules diferents que seran els motius que han d'anar pintant al mural.
- Abans de començar la dinàmica cada grup elegirà5 colors diferents per a fer el mural. Amb els 5 pots de pintura hauran de pintar tot el mural.
- Per torns, un alumne de cada equip acudeix on està el DIRECTOR (una de les tutores).
- El "director" agafa a l'atzar un paper on hi ha escrita una paraula. Per a cada representant una diferent (poden coincidir o no perquè al final els dos equips hauran de pintar els 15 elements diferents) Allò que diga la paraula és el que hauran de pintar tots els membres del grup, De manera que el mural quedarà com una sanefa gegant.
- Per a cada paraula:
- un alumne-missatger acudeix al director. Llegeix la paraula i la torna al director. Acudeix al lloc on està el seu grup. Explica al grup què han de pintar i en fa una mostra. Tots hauran de pintar l'element segons haja decidit el missatger. Tenen 3 minuts per afer-ho.
- un altre alumne-missatger fa el mateix i així fins als 15 elements diferents. Tots han de fer de missatgers, han de decidir com fer un dels elements i ho han d'explicar al grup. El grup ha de respectar la seua decisió i fer allò que se'ls ha manat.
- un cop acabat el mural tindran 15 minuts per a fer retocs amb retolador negre per a perfilar les figures o posar detalls que milloren el conjunt.
PREMI: El grup guanyador rep una bossa de llepolies (AMB UN NOMBRE MÚLTIPLE DE 60).
Ha de decidir si les comparteixen amb l'altre grup. S'han de posar d'acord en com fan el repartiment: qui, ordre...
SI ES FA EN DOS DIES
DIA 1: Cada grup es prepara els materials i llegeixen la dinàmica de l'activitat per a començar-la al dia següent de manera més ràpida.
1- Nomenen un delegat de grup
2- El delegat llegeix la dinàmica de l'activitat
3- L'equip decideix
a- Què faran amb el premi si guanyen.
b- Tant si decideixen compartir-lo amb l'altre grup com si no: qui, com i on farà el repartiment
4- EL delegat informa la tutora de l'acord pres i de com han anat els preparatius
DIA 2: Es fa la dinàmica
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada