1. Perquè esteu estudiant actualment?
2. Us trobeu en un moment bo d'estat d'anim?
3. Sou conscients de perquè teniu o no teniu ganes d'estudiar, implicació en els aprenentatges?
4. Com podem tenir consciència del nostre estat d'ànim?
A TRAVÉS DE LES METÀFORES.
Són missatges visuals. El cervell des del primer any dedicat molt de temps i energia a construir
imatges. Tenim molta capacitat per entendre el món de les imatges.
Exemple: Quan estigues nerviós et deixaré sortir per què et relaxes - NO AJUDA
Tots tenim un got.... que s'ompli.... la gota que vessa el got. -
AIXÒ FUNCIONA PERQUÈ NO ENS SENTIM JUTJATS NI ATACATS.
Metàfores adequades: ELS CALAIXOS:
1r calaix - M'AGRADA (jugar, no fer res, caminar....)
2n calaix -VULL FER (decideixo, toca...). Sol estar ben buit. En canvi, és la font de la motivació. Cal potenciar-lo, ajudar a que tot passe per ací.
3r calaix (el de dalt de tot) - HE DE FER (fer els deures, arribar a l'hora, estudiar, parar taula....). Tant del que ens diuen els altres que hem de fer com si som nosalters mateixos. Ni aquest calaix ni el primer ens fan sentir bé tot i que els dos estan ben ple)
Que el 2n estiga buit, o gairebé, les coses no ens funcionen bé: estem despistats, desanimats.....
(Això és iuna metàfora per a explicar el funionament del cervell. Cada calaix seria una zona determinada del cervell on es produeixen un tipu determinat de reaccionsque suposen un tipus determinat de reaccions o accions)
Aquestes imatges (metàfores) us poden ajudar a començar a canviar determinades actituds que no ens beneficien. Si no apliquem determinats canvis a nivel neuronal, continuarem fent les coses sempre de la mateixa manera.
5. L'única manera de resoldre la situació és aconseguir que tot passe pel calaix del mig. Les emocions les gestionem des del calaix del mig.
Quan ens trobem davant d'una situació en la que ens trobem entre el M'AGRADA i el HE DE, al final no fem les coses de manera adequada. Cal que trobem la manera de fer-ho des del VULL. Per a aconseguir-ho podem pensar en el FUTUR i fer una PLANIFICACIÓ. (com et sentiràs millor si fas... estudies x hores, amb bona feina, després vaig a l'aniversari, l'examen..)
M'agrada rentar els plats? No. Ningú diu: "dona'm plats!!!, dona'm plats.
Si el meu pensament és: Vull rentar ara els plats així després tindré la cuina neta, i veuré la tele més tranquil·la....
Mateix exemple amb els deures.
Exemple de la xica que tenia una festa divendres i un examen dilluns. La mare li diu que
6. Quin sentit té estar a primer d'ESO?
7. Què és un m'agrada amb potes?
Pages
- Notícies
- Vivim la lectura
- Vivim els pobles
- Vivim el cinema
- Vivim la cultura
- TUTORIA (horaris, resum instruments avaluació...)
- ATENCIÓ EDUCATIVA
- VALENCIÀ
- ANGLÈS
- CASTELLÀ
- CIÈNCIES SOCIALS
- MATEMÀTIQUES
- CIÈNCIES NATURALS
- TECNOLOGIES
- EDUCACIÓ FÍSICA
- PLÀSTICA
- INFORMÀTICA
- FRANCÈS
- Tallers de migdia
- QUÈ LLEGIM?
divendres, 21 de setembre del 2018
com funciona la motivació als aprenentatges?
Etiquetes de comentaris:
ALS MESTRES,
ASSEMBLEA,
AUTOCONEIXEMENT,
MEMÒRIA
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada