En comptes d'explicar només tot allò negatiu d'aquestes ferramentes, potser és més útil anar donant idees de com usar-les de manera positiva.
Exemple:
Converses de whats'ap positives. Sovint, després d'una discussió verbal amb algú ens costa troabar la manera de reiniciar una conversa tranquil·la. Podem enviar un missatge senzill per whats'ap que trenque el gel i després ens serà més fàcil reprendre la conversa anterior. Ho farem amb un nou feeling.
PROPOSTA: Fer alguna activitat a classe amb els mòbils (preguntar abans qui en té i qui el porta a l'escola). Fer un grup de la classe, amb les tutores incloses enviar missatges positius i creatius a persones concretes o al grup en general, usant emoticons. Cadascú pot respondre una vegada a un dels missatges.
Després projectar-los i fer-ne una classificació segons:
DIVERTITS - CARINYOSOS - SINCERS - MOTIVADORS DE CONVERSA POSTERIOR - CREATIUS.
Pensar si tots els missatges són adequats en un grup o si havien de ser privats i perquè.
Val la pena fer una activitat totalment oposada? És a dir on tots els missatges serien negatius. Donar l'opció a respondre i després analitzar què passa.
UN ALTRE PLANTEJAMENT:
plantejar una possible discussió entre amics....
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada